| Weirda |
|

Vrouw, 25 jaar
1661 posts
|
Jammer dat het nodig is hier weer een topic over te openen, maar het blijkt dat het toch nodig is.
Ik wil de leden nogmaals wijzen op de geldende regels met betrekking tot je foto's.
Als je de algemene regels leest zijn de volgende vier de EERSTEN die je tegenkomt:
1. Het is niet toegestaan om foto's anders dan die van jezelf te plaatsen op je profiel wanneer de suggestie gewekt wordt dat dit om jezelf gaat.
2. Je profiel foto moet altijd een foto van jezelf zijn indien het een persoon betreft.
3. Er mogen geen racistische, politieke en / of extreem religieuze teksten en / of foto's op geen enkele plek op de website geplaatst worden.
4. Provocerende foto's en of teksten zijn niet toegestaan op Xed.nl (Denk aan: vlaggen van landen, wapens en handgebaren).
Blijkbaar behoeft dit voor sommige mensen toch nog enige toelichting. Komt-ie:
1. Je profiel, daar valt ook je fotoalbum onder. Ook uit te leggen als: Je mag GEEN foto's van andere mensen plaatsen, tenzij je er uitdrukkelijk bijzet dat jij dit NIET bent en wie het dan wel is. Houd er in dit laatste geval rekening mee dat je, ook als je wel vermeldt wie het is, mogelijk een copyright en/of portretrecht schendt en dat de crew je dit niet in dank afneemt! Je mag niet zomaar elke foto overal neerzetten. Als je een foto plaatst en er geen toelichting bij zet, wordt dit geacht een foto van jezelf te zijn. Als jij dit niet bent zet je dat er ALTIJD bij, of er nu verwarring mogelijk is of niet! We herkennen allemaal George Bush, maar als je die in je fotoalbum wil zet je er toch DUIDELIJK bij dat jij dit niet bent! We trekken hier gewoon 1 lijn.
Als je een foto plaatst waar copyright op zit, vermeld dan altijd de naam van de copyrighthouder. Als wij vermoeden dat copyright, portretrecht of andere wettelijk vastgestelde rechten worden geschonden, loop je de kans dat onmiddellijk de betreffende foto's (of in een xetreem geval het profiel) worden verwijderd.
2. Je profielfoto MOET, als het een foto is, een foto van jezelf zijn. Dit mag dus NOOIT iemand anders zijn, OOK NIET als je dat er bij zet of als mensen zelf wel kunnen zien dat jij dat niet bent!
3. en 4. zijn ter beoordeling aan de crew. Als je vindt dat een afbeelding bij iemand niet door de beugel kan, kan je altijd een aanwezige moderator een berichtje sturen met de vraag of die er even naar wil kijken. Het is echter altijd aan de crew om te beslissen of een foto blijft staan of niet. De crew is over deze beslissingen geen verantwoording schuldig aan de leden.
Jullie hebben tot en met aanstaande maandag 6 november om je fotoalbum zodanig aan te passen dat het aan deze regels voldoet, indien dat nu niet het geval is. Dinsdag 7 november begint een deel van de crew met een "grote beurt" door de fotoalbums.
DIT BETEKENT NIET DAT JE JE TOT MAANDAG NIET AAN DE REGELS HOEFT TE HOUDEN! Ook nu gaan we gewoon door met het werk hoe dat altijd is gegaan. Houd er wel rekening mee dat er vanaf dinsdag strenger wordt gecontroleerd op de foto's. Het kan zjin dat je een berichtje met toelichting krijgt als we ingrijpen, maar in gevallen die wij vanzelfsprekend vinden doen we dit niet.
Als je foto's worden verwijderd, ga dan even goed na of die foto's wel aan de bovengenoemde regels voldeden. Als je twijfelt, vraag het dan eerst na bij de crew!
De crew heeft altijd het recht om direct zonder waarschuwing een foto te verwijderen, zeker (maar niet beperkt tot) in het geval dat er een vermoeden is dat met het plaatsen van die foto mogelijk een copyright of portretrecht is geschonden.
Als we een foto verwijderen en merken dat die net zo hard, en nog steeds langs de regels heen, wordt teruggeplaatst, loop je de kans dat je profiel wordt geblokkeerd!
We hopen uiteraard dat het niet zo ver hoeft te komen.
Tenslotte nog even een vriendelijk verzoek van mij persoonlijk:
Houd het breezeren op de chatbalk een beetje in de gaten! Er horen geen hoOfdletters midden in een woord, ook niet bij de "o". Overmatig capslockgebruik en lege berichten zijn ook niet toegestaan. Ook hier geldt: als de crew een bericht verwijdert, zet het dan niet meteen terug. Als je er van voertuigd bent dat het wel aan de regels voldeed, vraag dan eerst even toelichting.
Voel je je tot hier nog steeds niet aangesproken: mooi zo. Veel plezier verder op Xed.
Voel je je op dit punt wel aangesproken: doe er dan iets aan.
Ik dank jullie voor je aandacth en wens je veel plezier verder op Xed.
~Loesje
*edit: naar aanleiding van een vraag wil ik nog toevoegen dat het plaatsen van seksueel getinte en/of naaktfoto's nooit is toegestaan.
|
 |
| ;Shelley |
|

Vrouw, 2 jaar
2199 posts
|
Heb het even doorgelezen, maar ik voldoe aan de eisen.
|
 |
| Persik |
|

Vrouw, 19 jaar
2 posts
|
ich auch
|
 |
| Snorlax |
|

Vrouw, 20 jaar
3135 posts
|
Edit by Jeffrey: Stoerdoenerij hoeft niet 
Edit bij Anna: Men komt nu met het topic, terwijl ik die foto al weken heb ? Dus vind ik t onzin om me er ook aan te houden. 
Maarja, als t zo moet, als ik perse een foto van mezelf erop moet zetten doe ik t maar he 
Blijf t alleen onzin vinden, zo erg is het blijkbaar dus niet.. Anders had jij, vera, riekelt, klaas en de rest van de gangbang t al gewijzigt
|
 |
| Weirda |
|

Vrouw, 25 jaar
1661 posts
|
Er is een verschil tussen een foto en een plaatje. Het gaat hier om foto's, en de regels zijn er met name in verband met copyright.
Maar er zijn idd mensen die al weken de regels overtreden. En daar gaat dus idd iets aan gebeuren.
Als je twijfelt of ergens toestemming voor wil, is het wel zo netjes om even te kijken of je misschien toch iets moet aanpassen, in plaats lekker bijdehand te zeggen dat get je niet boeit en dat het niet zo erg is. Dat maakt de crew wel uit.
|
 |
| Weirda |
|

Vrouw, 25 jaar
1661 posts
|
Op vrijdag 3 november 2006 15:56 schreef Snorlax het volgende:
Edit bij Anna: Men komt nu met het topic, terwijl ik die foto al weken heb ? Dus vind ik t onzin om me er ook aan te houden. 
Maarja, als t zo moet, als ik perse een foto van mezelf erop moet zetten doe ik t maar he 
Blijf t alleen onzin vinden, zo erg is het blijkbaar dus niet.. Anders had jij, vera, riekelt, klaas en de rest van de gangbang t al gewijzigt 
Het topic gaat niet over jouw foto, het topic gaat over een paar honder/paar duizend leden. Niet alles wat we hier posten draait om jou of is gericht op jou.
Als je het onzin vindt je aan de regels te houden, zonder dat er op wordt gewezen, zit je op de verkeerde site.
En nogmaals, je moet er geen foto van jezelf opzetten. Een tekening of plaatje van iets anders mag ook. Maar als het een foto is, dan moet jij er duidelijk op staan. Ik hoor namelijk ook bij die gangbang en als ik hier problemen mee had gehad, had je dat al gehoord voor ik naar mijn zomerbaantje vertrok.
|
 |
| Snorlax |
|

Vrouw, 20 jaar
3135 posts
|
Op vrijdag 3 november 2006 16:03 schreef Weirda het volgende:
Op vrijdag 3 november 2006 15:56 schreef Snorlax het volgende:
Het topic gaat niet over jouw foto, het topic gaat over een paar honder/paar duizend leden. Niet alles wat we hier posten draait om jou of is gericht op jou.
Als je het onzin vindt je aan de regels te houden, zonder dat er op wordt gewezen, zit je op de verkeerde site.
En ngomaals, je moet er geen foto van jezelf opzetten. Een tekening of plaatje van iets anders mag ook. Maar als het een foto is, dan moet jij er duidelijk op staan.
Ik voel me aangesproken, duh. Dan moet ik mezelf toch geen verdedigen ? Met fucking feiten .. Tekening of wat, ik ben t zelf toch niet. Dus mag t niet.
Dat heb je zelf al 2 x gezegt nu.
|
 |
| Weirda |
|

Vrouw, 25 jaar
1661 posts
|
Op vrijdag 3 november 2006 16:05 schreef Snorlax het volgende:
Op vrijdag 3 november 2006 16:03 schreef Weirda het volgende:
En ngomaals, je moet er geen foto van jezelf opzetten. Een tekening of plaatje van iets anders mag ook. Maar als het een foto is, dan moet jij er duidelijk op staan.
Ik voel me aangesproken, duh. Dan moet ik mezelf toch geen verdedigen ? Met fucking feiten .. Tekening of wat, ik ben t zelf toch niet. Dus mag t niet.
Dat heb je zelf al 2 x gezegt nu.
Lees eens beter...
ik heb nooit gezegd dat je je moet verdedigen, en ik zeg jusit dat tekeningen WEL mogen, dat bovengenoemde regels betrekking hebben op foto's. In de beginpost staat duidelijk "als het een foto is" en "als het een persoon betreft". Zelfs mijn buurmeisje van 5 snapt dat een plaatje van een pokemon en een foto van een persoon andere dingen zijn. Een tekening is dus geen foto. Een schets is ook geen foto. Een tekst in een plaatje is ook geen foto. Dit topic gaat over regels met betrekking tot FOTO'S, niet plaatjes, tekeningen, teksten of andere onzin.
Dat zeg ik nu voor de 3e keer, en als jij nu weer de onweerstaanbare behoefte hebt te denken dat het nog steeds niet mag, haal het dan weg en houd op met mekkeren. Je weet wat er van je wordt verwacht, ik heb geen zin in eindeloze wellus-nietus-discussies als ik doodsimpel een topic open om leden nog eens aan de regels te helpen herinneren. Als in jouw fotoalbum dingen stonden die niet door de beugel konden, waren ze al lang weggeweest. Geloof me, zo goed word je door sommige crewleden wel in de gaten gehouden.
Discussie gesloten, neem ik aan? alles lijkt me nu duidelijk genoeg met betrekking tot jouw foto's, plaatjes en andere inhoud.
|
 |
| Snorlax |
|

Vrouw, 20 jaar
3135 posts
|
Ja, discussie gesloten. Tegen een crewlid zou ik toch nooit winnen.
|
 |
| !!!;;STPHNB |
|

Vrouw, 18 jaar
1005 posts
|
ik heb een goed foto album geloof ik .
|
 |
| SnelleJelle |
|

Man, 21 jaar
50 posts
|
ok hier geldt: als de crew een bericht verwijdert, zet het dan niet meteen terug. Als je er van voertuigd bent dat het wel aan de regels voldeed, vraag dan eerst even toelichting.
Der staat voertuigd... moet dit overtuigd zijn?
En hoe zit het met naaktfoto's? Daar meld je niks over, mogen die dus wel?
|
 |
| Weirda |
|

Vrouw, 25 jaar
1661 posts
|
Op vrijdag 3 november 2006 16:18 schreef SnelleJelle het volgende:
ok hier geldt: als de crew een bericht verwijdert, zet het dan niet meteen terug. Als je er van voertuigd bent dat het wel aan de regels voldeed, vraag dan eerst even toelichting.
Der staat voertuigd... moet dit overtuigd zijn?
En hoe zit het met naaktfoto's? Daar meld je niks over, mogen die dus wel?
Een stukje verder in de regels staat dat er geen foto's mogen worden geplaatst die bestemd zijn voor 18+.
Wettelijk gezien mogen mensen vanaf 16 jaar in lingerie gefotografeerd worden en vanaf 18 jaar naakt. Als we bij jongere mensen deze foto's zien, ook als die van zichzelf zijn, worden ze verwijderd. Naaktfoto's worden altijd verwijderd omdat dit wettelijk gezien alleen getoond mag worden aan mensen van 18 jaar en ouder, en deze site is ook toegankelijk voor minderjarigen.
|
 |
| SnelleJelle |
|

Man, 21 jaar
50 posts
|
waar staat dat dan? Ik heb hem nou al 2x overgelezen, maar kan het nergens vinden?
|
 |
| Weirda |
|

Vrouw, 25 jaar
1661 posts
|
algemene regels, derde punt van onder
|
 |
| Veur |
|

Vrouw, 30 jaar
1193 posts
|
Jezus, zo veel 
eh, ik doe wel aan de verwachtingen hoop ik.?
|
 |
| Astrid |
|

Vrouw, 19 jaar
4895 posts
|
.
Cool, Loes is er ook weer .
|
 |
| xPERFECTION |
|

Vrouw, 20 jaar
1596 posts
|
Omg. nou de helft moet hier dus opzouten? 
Ik voldoe volgens mij ook aan de eisen? En anders merk ik t vanzelf wel
|
 |
| Geniuz |
|

Vrouw, 49 jaar
2040 posts
|
Loes is back in tha houseeee!
|
 |
| Weirda |
|

Vrouw, 25 jaar
1661 posts
|
op zich grappig dat veel mensen doen of het "nu ineens" niet meer mag, terwijl het al meer dan een jaar in de regels staat 
er wordt ook al een jaar op ingegrepen, mensen krijgen al een jaar berichtjes van me wat hun foto's betreft, maar als je er een keer een forumtopic over opent om mensen nog eens op de reegls te wijzen en er zelf naar te laten kijken, lijkt het wel of de pleuris losbreekt 
Bereid je vast voor, over een tijdje komt er ook zo'n topic wat de regels op het forum en de chatbalk betreft. Be prepared...
(en dan het liefst zo prepared dat het niet meer nodig is om dat topic te maken, want iedereen kent die regels en/of kan ze nalezen... houd je er dan verdorie aan zonder da'k het forum daarvoor hoef vol te spammen)
|
 |
| Veur |
|

Vrouw, 30 jaar
1193 posts
|
eh, als ik me van geen kwaad bewust ben, ookal staat het hier uitgebreid. ban me niet gelijk ? 
want respect, maar, kun je je voorstellen dat niet iedereen dit helemaal wil/gaat lezen, en als ze dat wel doen. dat ze het vergeten?
|
 |
| Weirda |
|

Vrouw, 25 jaar
1661 posts
|
Op vrijdag 3 november 2006 19:38 schreef Veur het volgende:
eh, als ik me van geen kwaad bewust ben, ookal staat het hier uitgebreid. ban me niet gelijk ? 
want respect, maar, kun je je voorstellen dat niet iedereen dit helemaal wil/gaat lezen, en als ze dat wel doen. dat ze het vergeten?
Tuurlijk niet... het bannen/andere ingrijpen is alleen bedoeld voor de mensen waar we al 10 keer hebben ingegrepen, maar die leuk bijdehand de boel net zo hard weer terugplaatsen.
Over het algemeen doen de meeste crewleden het zo, dat ze de foto's verwijderen die niet aan de regels voldoen. In sommige gevallen, wanneer we denken dat leden dit misschien niet sneppen, sturen we nog een berichtje met een mededeling wat er is gebeurd en waarom. Als je dan je foto's terugplaatst, volgen er eerst nog een of meerdere waarschuwingen voor ik besluit iemand een schop van de site af te geven.
Overigens voldoet jouw fotoalbum gewoon aan de regels, wat dat betreft hoef je nergens bang voor te zijn.
Als iemand van mening is dat er onterecht of te zwaar wordt ingegrepen, kan hij even in het vorige topic betreffende de regels kijken wat hij daar aan kan doen.
|
 |
| Astrid |
|

Vrouw, 19 jaar
4895 posts
|
Ik weet dat hier veel domme mensen komen.
Maar over sommige dingen hoef je niet na te denken om ze te weten hoor.
|
 |
| Miezstar |
|

Vrouw, 20 jaar
3108 posts
|
Loesback?
En zo vind ik het ook
|
 |
| Veur |
|

Vrouw, 30 jaar
1193 posts
|
Op vrijdag 3 november 2006 19:56 schreef Astrid het volgende:
Ik weet dat hier veel domme mensen komen.
Maar over sommige dingen hoef je niet na te denken om ze te weten hoor.
Ja, maar eh, als ik even niet onder een foto van jonne en mij zet, jonne en mij. is het al fout ? dat gaat makkelijk hoor
|
 |
| Astrid |
|

Vrouw, 19 jaar
4895 posts
|
Tuurlijk niet...je ziet toch dat het jou hoofd is. Dat is toch het zelfde hoofd als op de andere foto's?
|
 |
|
| Gebruikers online in dit topic: Er zijn geen gebruikers in dit topic. |
|
|
|
|